Herman Balthazar interviewt Frank Roels over zijn boek op onze weblog!

justitia 02

STRATEGIE VOOR EEN EIGEN, TIJDSE MORAAL

ZATERDAG 7 DECEMBER, 20.00-22.00u.

Hoe kunnen we beslissen wat goed en slecht is, verboden of toegelaten, zonder te steunen op een god? Zal ik met mijn lief gaan slapen of beter niet? Volg ik een opleiding tot F-16 piloot? Hoe moeten we de armoede bestrijden? Is een allochtoon mijn kameraad of mijn concurrent? Dit zijn ethische vragen waarop ieder zijn eigen antwoord moet zoeken. In Een moraal zonder god: Dat gaat zo. Ethiek van de complexe actualiteit geeft professor emeritus Frank Roels een eigentijdse visie op de samenleving. Herman Balthazar neemt de taak van recensent op zich en interviewt de auteur. Dit boek kan online worden lezen op deze weblog (Kies Frank Roels in het menu bovenaan), waar je ook meer info vindt over deze publicatie en haar auteur.

Waar: Herberg Macharius, Voorhoutkaai 43+
Wanneer: zaterdag 7 december 2013, 20-22u
Toegang gratis

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Activiteit, Actueel, Cultuur, Ethiek, Frank Roels, Humanisme, Politiek, Religie, Seksualiteit, Vermeylenfonds, Vrijzinnigheid

Geef een reactie

